اگر بخواهیم درباره مزایای نرم‌افزار CRM حرف بزنیم باید تاثیراتی را که روی کل سازمان می‌گذارد بررسی کنیم. تا به الان در پست‌های مختلفی به این موضوع پرداخته‌ام که با نرم‌افزار CRM تیم فروش، تیم خدمات پشتیبانی و تیم مارکتینگ تغییر و تحولات چشمگیری خواهند داشت. به همین دلیل در این پست دیگر از تاثییرات مثبت نرم‌افزار CRM نمی‌نویسم. امروز آمارهایی از شرکت vStacks Infotech دیدم که قابل توجه بود. این شرکت برای بررسی تاثیرات نرم‌افزار CRM اطلاعات را به صورت اعداد جمع‌آوری و سپس پردازش کرده است. در نتیجه تحقیق این شرکت ۹ آمار درباره نرم‌افزار CRM به دست آمده که در اینجا آنها را می‌بینم.

  1. سه چهارم افراد مصاحبه شونده اظهار کرده‌اند که حاضرند برای شرکتی که ارتباط با مشتریانش خوب است، پول بیشتری هزینه کنند.
  2. به ازای هر یک سنت که برای نرم‌افزار CRM هزینه می‌شود، به طور متوسط ۸ دلار و ۷۱ سنت سود به دست میآید.
  3. ۳۷ درصد مشتریان شرکت‌های B2B در شبکه‌های اجتماعی به دنبال جواب سوال‌شان می‌گردند.
  4. فروش شرکت‌ها با استفاده از نرم‌افزار سی آر امی که ویژگی ابری بودن (Cloud base CRM) را داشته، افزایش ۲۶ درصدی داشته است.
  5. با استفاده از نرم‌افزار CRM فروش هر نفر از اعضای تیم فروش ۴۱ درصد افزایش پیدا می‌کند
  6. ۲۵ درصد از افرادی که شبکه‌های اجتماعی شرکت را در فیسبوک و توییتر دنبال می‌کنند انتظار دارند وقتی کامنتی برای‌تان می‌گذارند تا یک ساعت بعد پاسخ داده شود.
  7. نرم‌افزار CRM، ۲۷ درصد نرخ نگهداری از مشتری را بالا می‌برد.
  8. از هر ۱۰ کسب و کار کوچک، ۶ تای آنها از نرم‌افزار CRM برای بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند.
  9. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۷، ۳۶ میلیارد کسب و کار در سراسر دنیا از نرم‌افزار CRM استفاده کنند.